U rapportu Si/Al (rapportu Si/Al) hè una pruprietà impurtante di u setacciu moleculare ZSM, chì riflette u cuntenutu relativu di Si è Al in u setacciu moleculare. Stu rapportu hà un effettu impurtante nantu à l'attività è a selettività di u setacciu moleculare ZSM.
Prima, u rapportu Si/Al pò influenzà l'acidità di i setacci moleculari ZSM. In generale, più altu hè u rapportu Si-Al, più forte hè l'acidità di u setacciu moleculare. Questu hè perchè l'aluminiu pò furnisce un centru acidicu supplementu in u setacciu moleculare, mentre chì u siliciu determina principalmente a struttura è a forma di u setacciu moleculare.
Dunque, l'acidità è l'attività catalitica di u setacciu moleculare ponu esse cuntrullate aghjustendu u rapportu Si-Al. In segundu locu, u rapportu Si/Al pò ancu influenzà a stabilità è a resistenza à u calore di u setacciu moleculare ZSM.
I setacci moleculari sintetizzati à rapporti Si/Al più alti anu spessu una migliore stabilità termica è idrotermale.
Questu hè perchè u siliciu in u setacci moleculari pò furnisce una stabilità supplementaria, resistenza à reazzioni cum'è a pirolisi è l'idrolisi acida. Inoltre, u rapportu Si/Al pò ancu influenzà a dimensione è a forma di i pori di i setacci moleculari ZSM.
In generale, più altu hè u rapportu Si-Al, più chjuca hè a dimensione di i pori di u setacciu moleculare, è a forma hè più vicina à u cerchju. Questu hè perchè l'aluminiu pò furnisce punti di reticolazione supplementari in u setacciu moleculare, rendendu a struttura cristallina più compatta. In riassuntu, l'effettu di u rapportu Si-Al nantu à u setacciu moleculare ZSM hè multiforme.
Aghjustendu u rapportu Si-Al, si ponu sintetizà setacci moleculari cù una dimensione è una forma specifiche di i pori, una bona acidità è stabilità, in modu da risponde megliu à i bisogni di varie reazioni catalitiche.
Data di publicazione: 11 dicembre 2023